Dagen!
2011-10-23 / 09:55:44 / Min vardag

Vaknade nu för ca 45 min sen, och kan berätta direkt att blogg.se inte alls funkar som de ska, och så har de varit ett tag.... I fredags så red jag ju dressyrträning som gick superbra! Hon utvecklas så snabbt hela tiden och blir stadigare för varje vecka. Som det är just nu så ska jag ändå inte ut på någon dressyrtävling förens nästa år, då jag vill ha henne riktigt fin och rida programmet bra istället för att bara göra det halvdant. Visst står mig hoppningen väldigt nära hjärtat, men att känna hur hästen trampar under sig och lyssnar på dig och är supermjukt är en underbar kännsla! Vi börjar iaf försöka lyfta henne lite i formen nu, vilket går utmärkt! Idag ska jag upp till ridhuset och rida dressyr. Hon vilade ihår så hon lär ju vara pigg. träna mycket på galoppfattningar och avsaktningar då hon gärna "nitar" lite i avsaktningarna, och tar upp huvudet i fattningarna. Boogie ska skrittas och jag börjar fundera på om jag ska klippa henne så jag kan slänga på ett lite varmare täcke för just nu kan jag inte riktigt sätta fingret på vilket som passar för kylan... hon verkar ibland lite snorig men sätter jag på ett varmare på hennes päls så lär hon svettas ihjäl... hmmmmm...

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: