Vretahelg!
2009-11-03 / 18:39:48 / Allmänt

Fredag:

Somsagt så åkte jag till Vreta Naturbruksgymnasium idag, och jag möttes först av inackorderingsstallarna som inte såg så spec ut på utsidan.
Åkte uppåt mot vita stallet och det var där vi skulle träffas.
Alla kom, vi blev ca 24personer och vi satte igång.
Dom berättade lite om skolan, dess utbildning och ví fick en liten kortfattning om hur 3 år på gymnasiet skulle vara.
Jag blev fort vän med Mimmi och för övrigt är lika pratglad som jag.
Efter all information tog kör och travinstruktörerna med oss på en tur rund stallarna och skolan med deras brukshästar, två nordsvenskar vid namn Ragge och apollo.
Vi klämmde ihop oss  i två vagnar och satt ca 12 pers i varje.
Ahh men vi åkte väl ut i någon timme och de visade oss vart skolan låg och sånt.
Sen när vi kom tillbaka fick vi lära oss var all utrustning låg och s¨ånt.
När vi var klara med det så kom terese och visade oss runt i inackorderingsstallet och skolstallet och jag ska helt klart ha min häst i nya stallet :D
Lixom 2600kr ii månaden och tillgång till ridhus och skritt maskin är ju nästan gratis jämfört med sthlm!


skriver resten sen

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: