ÅHHH NEJ!!
2009-10-30 / 08:15:07 / Allmänt

Ahhh en helt vanlig torsdag som vanligt..... trodde jag iaf..
Åkte till stallet och var allmänt glad, och skulle rida ut med hanna, lisa och Malin och då när jag ska sitta upp så ser bella typ som en svullnad lika stor som typ en näve.
Och den såg lixom äcklig ut!
Ahh men vi tog de säkra före det osäkra och åkte till veterinären och pappa typ skrämmde upp mig asmkt på vägen och sa att de kan va en muskelbristning och att hon kanske inte kommer få hoppa mer.
Jag baa NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
Ahh men vi va framme och smoothie va jätteduktig där på stavskliniken.
Och jag fick springa lite me henne och longera och han tyckte att hon såg ren ut.
Vi fock droga henne så att han kunde känna på bullen ,eftersom att man inte kunde gå i närheten av den, för hon bara sprang runt då.
Han sa typ att hon antagligen fått en spark och att det blivit en vätskefyllning.
Så jag fick antibiotika så nu ska hon vila i 2veckor och jag ska ut och gå me henne.
alla tävlingar blev ju avbokade, men de kommer fler till våren :)
Vi sparar oss till SM istället :D
Juste vi ska tillbaka om två veckor och titta om den har gått ner, har den inte de, måste dom drenera, typ tömma ut vätskan.
Fyyyyy, då mååste dom skära upp !!!
Ahh, men min ponny är turponny så jag tror att allt kommer gå bra och att vi är tillbaka på topp snart idag :D

Under tiden ska jag antagligen rida och hoppträna halle :)
så de blir nog bra :)

Nu under helgen+fredag åker jag till Vreta naturbruksgymnasium och tittar lite på det.
Det är nämligen provapå läger så vi ska typ rida och köra deras hästar :)
De blir nog riktigt kul.
Det är även smoothies kanske framtida hem, tre år frammåt under mina gymnasieår :D

Puss och Kram


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: