Bommar i ridhuset
2010-04-04 / 18:47:03 / Dagens Ridpass

Vart bommar idag istälet så jag passar på och rider dressyren imorron istället =)

pappi filmade när jag red så ska slänga ihop en film så får ni se helvetet lite :P red mest bara runt och testade om hon lyssnade vilket hon gjorde asfint!
skänkelvikningar. öppna. testade galoppombyten vilket hon faktiskt byte och det överaskade mig totalt! hon brukatr aldrig göra det även fast hon vet hur man gör så brukar hon bara dra på istället för att byta. men idag lyssnade hon! vart lite förvänd galopp som funkade exakt lika bra! :D hon är en så underbar ponny =)
vart även tillsagd av en dressyrtant i ridhuset om bommarna att hopptiden var över men eftersom hon var påväg ut så antar jag att hon inte tog det så seriöst ialf. jaja jag bryr mig inte särkilt =)
bommarna funkade jätte bra men var igentligen inget viktigt i det jag gjorde med henne. bara för att hon skulle få länga steget lite. som jag måste nog säga nu, hon håller på och blir en riktig dressyr ponny nu =) poestivt eller negativt vet jag inte .. ännu :P

ialf påväg upp så har dom spärrat av vägen och smoothie fick syn på dom som nu har smält fram och det var ju så läskigt. red på långa tyglar och hann inte korta dom så hon var lite överallt och försökte slänga sig backåt och stegrade ganska ordentligt men krävs mer att få mig ur balans xD men fick förbi henne för det "läskiga" som om hon aldrig gått där förut. hon ska ibland vara så fjantig :P men jag bara skrattar åt henne hea tiden =)


- gammal bild ifrån förra året när jag och vevve red lektion för elin på pinki och smoothie =)

Love Bella


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: