Hästarnas vår-make over!
2010-04-17 / 19:13:27 / Min vardag

Först vill jag ju be om förlåtelse för att jag inte har skrivit något, men varken jag eller Bella har ridit eftersom att smoothie är svullen i vänster bak :( Hoppas verkligen att det går över snart! Men iaf så hade ju matte fest igår, så vi stannade där över natten och hjälpte henne sedan att städa huset på morgonen. Sen åkte jag och bella iväg till stallet eftersom att vi tyckte att hästarna behövde en vår-make up. Så vi bestämmde oss först för att raka både Smoothie och Pommaq och jag tror nog att det är första gången som smoothie är så snäll. Jag lyckades tom klippa hela hennes framben. Dock dog min maskin när jag nästan var klar så jag fick ta maddes klippmaskin och smoothie blir helt galen av den. Hon slänger sig överallt och bara stegrar. Men vi testade att bremsa henne, och otroligt nog så funkade det, så att jag kunde raka klart henne :) Lyckades dock skära henne mellan frambenen, så att hon började blöda stackaren. Sen fick båda hästarna en varsin dusch och nu står de väl nere i stallet och chillar :) Jag och bella sitter ju uppe i lägenheten, och ska snart ner igen för att bara ta en liten skrittur ut i solnedgången :) Kanske blir lite bilder också.

Juste, jag måste vara otrolig. Jag har lyckats slösa 3500kr från 1 april till idag, hurfan lyckas jag? Idag slösade jag iaf 1400 av dom på ett dion-träns :) och jag tänkte bara fråga, vad tycker ni om tränset?

såhär ser tränset ut, har det dock i svart.


1 Kommentarer
Ello:

Det är ett sånt jag har, love it. ;D



SKRIVET DEN: 2010-04-17 KL: 19:50:57 URL: http://ellinoralmear.bilddagboken.se



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: