Dagarna börjar närma sig...
2010-08-12 / 09:29:37 / Min vardag

Dagarna börjar närma sig, och redan nu på söndag flyttar jag till linköping till Vreta naturbruksgymnasium. Jag har haft båda för och motgångar när det gäller det här men bestämmt mig för att ge det en chans. Boogie och Smoothie kommer stå i ett stall på stora sjögestad, i det gröna stallet, för att sedan, om några veckor få flytta över till ekstallet. Det har jag blivit lovad av stallchefen. På gården så har vi en ridvolt, ett ridhus och en skrittamaskin, och på skolans område finns det en travslinga, två utevolter och ett ridhus. Jag kommer att bo, tsm me en tjej som heter Katarina Sjöberg i ett rum intill stallen. Skolan ligger lite högre upp, så dit får man åka moppe, men det byggs en ny skola närmare stallarna så där ska vi istället börja gå efter halva terminen. Jag tror att jag kommer ha det bra sär ändå, och boogie och Smoothie kommer nog att trivas riktigt bra. Nu gäller det bara att hitta bra tränare till båda hästarna i både hoppning och dressyr, så löser sig allt. De flesta hästgrejerna är packade, så nu är det bara mina stuffs som måste slängas ner, men det fixar jag någon dag. Bella åker med mig ner till Vreta och ser till så att hästarna känner sig hemstada och sådant :)


1 Kommentarer
Tuva:

Sv; Okej :)



SKRIVET DEN: 2010-08-12 KL: 12:02:04 URL: http://hoppetossans.blogg.se/



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: