Gårdagens hoppträningar
2010-08-11 / 16:46:57 / Träningar

kom nyss på att jag inte berättat om träningarna igår.
Smoothie gick helt ok, har inte riktigt fått in hur jag ska rida me bettet eftersom att jag ridit henne på hackamore ett tag, och funtar på att byta tillbaka till det. Men annars var hon riktigt fin och vi tränade på att få hästarna raka och runt innerskänkeln, vilket inte var det lättaste då smoothie tyckte att hon kunde på sköta allt på sitt sätt, men det gick mkt bättre mot slutet. Avslutade me att hoppa lite högra, typ 110 och hon gick riktigt bra. Lite småtrött var hon men kämpade på bra ändå.
Boogie var också rikigt fin. Hade ju hoppträning själv me henne, och hon tyckte att det blev jobbigt när smoothie gick. men hon hoppade förvånandsvärt bra, nästan så att jag inte kunde hålla mig kvar. Men fick massa fina ord om henne och anneli sa att det verkligen finns hopp hos henne att hon kommer att blir riktigt bra. nu ska vi bara ta allting i ett bra tempo och inte skynda oss fram, för vi har inte alls brottom. båda hästarna var duktiga och jag är nöjd over mig själv också :)

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: