Hästarna jag provred idag
2010-07-08 / 15:43:48 / Hästar jag ska kolla på!

Carlos
f. 2005 - Valack


Började med en femåring som faktikst var riktigt fin. Inte riktigt min typ av häst men det gick ändå väldigt bra. Hoppade kanske upp mot metern och han hoppade riktigt fint me stort mellanrum mellan hinder och häst.



Saravela
f.2002 - sto

Otroligt fin häst, och säljaren sa att redan så fort jag hoppat upp så såg han att vi skulle passa ihop. Gick jättebra och hittade verkligen hennes rytm direkt och vi hoppade väl ca 120 tsm. Ligger helt klart högst upp på listan just nu. Hon är dock väldigt pigg, men det var inga problem alls, gillar henne otroligt mkt.

Dalanda Z
f.2002 - sto

Också en väldigt fin häst som hoppar allt som står framför den. Dock inte heller riktigt det jag letar efter då den var lite för seg. men när säljaren visade upp den så hoppade dom ca 160, så de såg riktigt bra ut. Sen är hon lite för stark och för stor för mig. Men vi hoppade med lätthet tsm upp till 130-140cm. Ligger helt klart på andraplats änså länge.

Ska åka och kolla nästa helg och se när dom tävlar så får vi se om vi bestämmer oss för någon av dom. Men somsagt är helt såld på saravela så jag skulle faktiskt kunna gå och köpa henne nu idag :P


2 Kommentarer
denice:

Den ser väldigt fin ut som du vill ha ;)

Vart provred du dom?



SKRIVET DEN: 2010-07-09 KL: 00:33:23 URL: http://denicesundberg.blogg.se/
EmbLeM:

Fin häst :)



Du kikar väl in på min ridsportsblogg då och då va? :)

http://emblems.blogg.se/hast



SKRIVET DEN: 2010-07-09 KL: 22:33:01 URL: http://emblems.blogg.se/hast



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: