imorn gäller det!
2010-07-21 / 11:01:07 / Polen 2010

Imorn har vi äntligen kommit fram till den "stora" dagen. För imorn får jag nämligen veta om vi köper hästen eller inte eftersom att den ska besiktas. Sjukt pirrigt måste jag säga, men jag måste också säga att de e väldigt spännande!! Och bara för att jag inte kan ¨hålla mig och för att alla säkert ändå redan har listat ut vilken häst som jag har valt så ska jag berätta med om henne.

Saravela.
En häst som man helt enkelt måste bli accepterad av, en så kallad typisk enmanshäst. Antingen så fäster hon sig vid personen direkt, eller så hatar hon den från första början. I stallet när man kollar på henne utanför boxen så kommer hon lägga öronen bakåt, vänta sig om och sparka mot väggen, men så fort man går in tillo henne är hon världens gulligaste. Hon är jättesnäll i all hantering dock liksom smoothie, svår att klippa. I ridningen är hon mjuk och fin, dock väldigt pigg i hoppningen. Me henne får man inte ta för långa svängar då hon får alldeles för lång tid på sig att tänka, vilket slutar med att hon bara drar mot hindret. Hon hoppar med riktigt bra teknik och det krävs en rutinerad och lugn ryttare för att rida henne. Trots att du är rytinerad så kan det ändå hända att hon inte kommer tycka om dig, hon bara är sådan. Men hästen kommer kunna gå långt, och har du vänt upp henne mot hindret så finns det inget som kan stoppa henne.


(Varför kollar jag snett ner? hahaha kan inte svara på frågan själv.)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: