Roslagens Rid och KörKlubb 6/6-2010
2010-06-06 / 17:52:34 / Tävlingar

Tävlingen idag var helt otrolig. Eller måste nog säga att ponnyn var det! Fyfan vad bra hon gick hela tiden, red på hackamore och hon verkar gilla det. Kan börja med att säga att jag håller på att fixar filmer från dagen så jag slänger in dom så fort dom är klara och så ska jag försöka slänga in lite bilder senare eftersom att jag inte hade nån fotograf så ska jag försöka scana in bilderna som jag köpte där.
LA:
Hon var lite småbråkig på framridningen men blev riktigt fin efter en stund. Inne på framhoppningen hoppade hon högt över alla hinder, jätteduktig var hon, och inte alls bråkig. Inne på banan var hon jättefin, det var ackumulatorhoppning vilket betyder att du hoppar en bana där du får poäng för varje hinder, river du ett får du inga avdrag utan du får bara inte poängen. Och hinder nr 1 ger 1 poäng, hinder nr 2 ger 2p. osv. Sen så sista hindret är ett jokerhinder där du kan välja om du vill ta jokerhindret som är svårare och högre eller ett normalt hinder. För jokern får du 25p. tror jag, men river du det får du istället avdrag. Smoothie var iaf jättefin och tog alla språng jättebra, var dock i några hinder, men alla låg kvar. Eftersom att det gick så bra så valde jag att ta jokerhindret och klarade det gallant, och fick därför FULL POTT - 65p och slutade på en 2:a plats. Hahaha vann en rosa grep :P

MSVB:
Kände att hon var lite trött på framridningen så red inte fram så länge, och gick in på framhoppningen istället. Där vart hon piggare och tog alla språng jättefint! Sen skulle jag in på banan och där var hon också så jävla fräsh, och de va ju bedömning A1/A då man först rider grunden i 120( för d-ponny) och sedan de som är felfria går vidare till omhoppning som får höjas med 10 cm. Omhoppningen görs efter alla har ridit och man brukar inte ha någon spec ordning på nr, utan det kan vara t.ex. 1,8,4,7,3, osv. Men vi gick iaf felfritt i grunden, och det var bara tre andra d-ponnysar som gjorde det. Så vi gick vidare till omhoppning. Startade som tvåa då, och den första vägrade ut sig. Smoothie var jättefin och jag kan säga att jag var jävligt nervös eftersom att omhoppningen gick i 130, och har aldrig hoppat så hög bana, eller jo de har jag säkert, men iaf... Men jag fick 1 pet och 1 fel för överstriden maxtid, totalt 5 fel. Den efter mig fick 8 fel, VILKET LEDDE TILL ATT JAG VANN!!!! De var min första felfria MSVB och även den första placeringen i msvb! Sjukt nöjd är jag. Fick ett täcke, rosett, plackett, gratis bild och tadaddadadaddadadadadadaada.... GLOBENGEHÄNG!!! :D hhaha sjukt kul, och jag är så sjukt nöjd!!





Filmen från MSV kommer lite senare!


1 Kommentarer
klara:

Hej! Jag måste bara säga att jag har sett dig från att rida din förra häst, till att rida din nya och jävlar vad du har utvecklats! Både du och hästen! Du rider din häst riktigt bra och ska verkligen vara stolt över vinsten i MSV-B! Grattis!



SKRIVET DEN: 2010-06-11 KL: 11:28:36 URL: http://lovedoesntlast.bilddagboken.se



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: