Tävlingarna under helgen
2010-06-21 / 21:53:31 / Tävlingar

Nu ska jag faktiskt ta och berätta hur det igentligen gick i helgen. Smoothie är ju brunstig så jag kan säga att hon verkligen inte var på topp, och sen så går hon ju inte alls bra på gräsbana!

Torsdag:

Hon var väldigt loj på framhoppningen och ville inte riktigt ställa upp till 100 så hon rev lite. Va lite småsur eftersom att hon inte ville anstränga sig men kunde ju inte göra något åt saken. Inne på banan var hon lite smågrinig och först rev hon för att jag kom lite snävt in på en oxer, vilket hon i vanliga fall skulle studsat över med lätthet, men nejnej, hon ska ju inte anstränga sig så hon river. Sen river hon sista hindret fasst jag kom helt perfekt på det. Var jättesur när jag gick ut ur banan menmen,, de gick som det gick.

Fredag:
Idag var hon grinigare än dagen innan, vilket även gjorde mig på dåligt humör. Inne på banan slog hon ner 3 hinder så att jag fick 12 fel totalt och vart riktigt sur när jag var klar.

Lördag:
Fick lite tips från Kjelle, och de hjälpte faktiskt. Smoothie hoppade mkt bättre idag både på framhoppningen och inne på banan. Båda rivningarna var mitt egna fel då jag på första rivningen höll tillbaka henne för mkt och sedan släppte och den andra rivningen var det lite samma sak fasst jag gjorde en ganska taskig sväng in till 3 kombinationen och hon krashade första hindret men räddade både mig och sig själv igenom resten, duktig ponny, tror att de flesta skulle bangat ut i den situationen men inte min bebis! Vart riktigt nöjd ändå över rundan.

Söndag:
Hade kört hem henne över natten och det hade det varit värt eftersom att hon fått mkt mer krafter hemma över natten. Var riktigt fin på framhoppningen och jag hade ju tagit åt mig ännu mer tips t.ex. som att kolla över hindret, inte störa, hitta ett avstånd tidigt, och sedan sitta, och inte slänga mig fram över hindret och hålla en bättre och större gallop. Inne på banan försökte jag få me allt jag skulle göra och jag skötte mig faktiskt riktigt bra så hon hoppade högt över alla hinder. Sen vart det lite knas i en nerförsbacka där hon inte rikitgt orkade och rev sista ut i kombinationen och sedan hindret efter det. Men var otroligt nöjd eftersom att hon skötte sig resten av banan.

Helgen vart helt ok, men hon gjorde ändå bra ifrån sig de sista två dagarna även fast hon var dödstrött. Sen går min ponny inte bra när hon är brunstig och gräs är inte hennes favoritunderlag, så vi tar igen det när jag kommer hem från polen. Under tiden har Hanna henne och de ska iväg på meeting under juli tror jag, lycka till säger jag!


Hon är ändå världens bästa! <3


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: