Gårdagens tävling
2010-03-29 / 12:27:11 / Tävlingar

Förlåt för att jag inte skrev igår men jag har ju mina anledningar.
Iaf så var det tävling igår och jag tänkte berätta nogrannt om båda klasserna som jag red.
LB(förklass): Hon var otroligt fin på framhoppningen och hoppade allt utan svårigheter. Innan jag gick in på banan så fick jag lite tips av elin, riktigt bra faktiskt. Inne på banan var hon otroligt fin och var nog inte i någon av hindrena. Grunden var felfri och i omhoppningen var hon absolut lika fin. Dock blev det en slarvig miss från min sida då jag glömde vart jag skulle så jag valde att lägga en volt. Men är så otroligt nöjd ändå. Hade inga förhoppningar eftersom att det var första tävlingen för säsongen.
Efter att alla hade ridit förklassen så samlades vi och fick veta hur våra lag skulle se ut. Vi hade två lag. Lag ett bestod av Lisa och My Limbo, Illona och Zoraya, Jag och Smoothie och Hanna och Webster. Lag två bestod av Ida, Johanna, Ello och Emma.
LB (allsvenskan): Illona började och bidrog med en felfri runda, Lisa likaså. Sen var det min tur och smoothie var lika fin denna gång på framhoppningen. På banan var hon bara i första hindret och vår runda resulterade också felfritt. Hanna fick bara in och tog 3 hinder eftersom att vi redan gått vidare till omhoppningen. När det var dax för omhoppning så var alla hästarna otroligt trötta. Illona fick ett litet pet-4 fel. Lisa blev tyvärr utesluten men rundan var ändå riktigt fin. På framhoppningen var smoothie otroligt trött men gjorde sitt bästa ändå. På banan kände jag verkligen att hon var trött och vi fick först ett pet på första hindret. Hon kämpade på resten av banan och fick en rivning på sista hindret också, dock var den rivningen mitt fel eftersom att jag inte hann ta tillbaka henne. Men hon hade gått bra hela dagen så det gör ingenting. Hanna blev tyvvärr också utesluten och laget slutade på 6:e plats. Vi har ju flera omgångar så vi tar igen det nästa gång.
Sen så får jag ju alltid så otroligt ont i hivet när jag ridit klart så jag trodde seriöst att jag skulle svimma. Gick och la mig tidigt och vaknade upp idag med samma huvudvärk och illamående. Så jag fick stanna hemma. Smoothie får iaf en lugn vecka, med en liten dressyrtävling på fredagen. Sen blir det inge mer hoppning förrän efter påsklovet igen. Pappa och jag ska kolla på lite tävlingar också och börja planera min tävlingssäsong på alla sätt så som tävlingar, och träningar. Men jag är riktigt nöjd med gårdagen och jag tror faktiskt att det inte kunnat gå bättre.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: