Hemkunskap - Vemfan kom på de!?
2010-03-23 / 15:12:16 / Allmänt

Rubriken säger allt! Jag förstår bara inte! Visst folk brukar tycka att hemkunskap är jätteroligt men om ni någongång skulle komma förbi våran skola på en tisdag så skulle ni förstå varför jag hatar det. Jag antar att ni har en sån hemkunskap där ni lagar mat i skolan - vi har det på ett helt annat sätt!
I skolan på hk så skriver vi på datorerna - en uppsats då. I uppsattsen ska det stå en massa skit om GI, Matcirkelt och tallriksmodellen. Och jaa, det är ungefär så som det ser ut varje gång. Vi gör det här en gång per termin och har hk-lektion i fyra veckor, 1-2 ggr/vecka beroende på hur vårat schema ser ut. Neej nog om detta skit. Slutar om ca 20 minuter och då kommer jag bokstavligen talat HOPPA av glädje, dock inte licke högt som nästa vecka eftersom nästa vecka är sista veckan med våra hk-lektioner.

2 Kommentarer
Anonym:

Det heter ju faktiskt hem och konsumentkunskap, så man ska inte bara laga mat. Det gör inte vi heller, och förhoppningsvis ingen som går i nian..



SKRIVET DEN: 2010-03-23 KL: 19:50:51
veronica:

Kalla det vafan du vill men i min skola heter det HEMKUNSKAP! Och jag känner otroligt många skolor som lagar mat i skolan! Och dessutom. Vi har ALDRIG lagat mat i skolan på hk utan gör samma sak varje termin - Skriver fucking uppsats!



SKRIVET DEN: 2010-03-23 KL: 20:41:52 URL: http://smoothieee.blogg.se/



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: