Division I omg III/Finalen - Roslagens Rid och KörKlubb
2010-05-09 / 20:06:42 / Tävlingar

Tävlingen idag var både bra och dålig faktikst. Från min sida så vad det lite sämmre, men ponnyn var jätteduktig. Klantade mig på flera ställen och fegade väldigt mkt, fyy mig! Så tog tillbaka så jävla mkt hela tiden och störde henne.
LA(förklassen):
På framhoppningen var hon lite småjobbig och lyfte inte alls på benen men de blev bättre mot slutet. Inne på banan var hon fin men hon slarvrev trean och jag höll henne för länge på feman. Har verkligen problem me dessa jäkla räcken. Hittar inget avstånd alls vilket slutar med att jag bangar lite, och börjar backa av henne mot hindret och släpper alldeles för sent. Vart lite småsur, mest på mig själv eftersom att jag vet att jag kan så mkt bättre. Fick alltså 8fel på hinder.

LA(laget):
Hon var lite bättre på framhoppning dock var det återigen mitt fel! Håller henne för länge så att hon verkligen får kämpa sig över. Måste lägga av med det! Lisa blev iaf utesluten, synd! Och ilona rev ett hinder för Ilka drog iväg lite. Sen Var det min tur och jag klantade mig återigen på dessa JÄVLA räcken! Så jag rev två st. Gud så sur jag vart! JAg bara försörde för henne hela tiden när hon skulle kommit rätt! Men jaja, vi tar det nästa gång. Får träna lite tills dess så att jag inte bangar ut för mkt. Men Bella red med fyra fel och laget slutade med 16 fel men kom trots allt på en tredjeplats. Sen fick vi vänta en stund för att veta det slutgiltiga resultatet för alla omgångar och vi slutade faktiskt på tredje plats i ponnyallsvenskan! Sjukt kul faktiskt! Turen har iaf varit med oss!

Nu ska smoothie få ta det lite smålugnt i några veckor, dock är det fälttävlan i helgen men efter, och sen är det bara RS cupen som går i LA och MSVB, sen tar hanna henne över sommaren och kanske åker på lite tävlingar :) Ganska lyckad dag, men jag kunde presterat bättre!
Bilder kommer när jag får tag på Angelica :D


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: