Presentation om häst och ryttare
2010-05-31 / 20:46:27 / Min vardag

Här kommer min lilla presentation då. Tänkte börja med att först presentera mig själv.

Veronica Simberg heter jag och går nu sista året i 9an vilket betyder att jag efter sommaren ska börja
gymnasiet. Gymnasiet som jag har valt att söka till är ett hästgymnasium som ligger i linköping vilket resulterar till att både jag och smoothie kommer att förflytta oss dig i Augusti. Just nu bor jag hemma med min mamma och pappa och mina två hundar Delilah och Simba. Jag kan nog medge att jag är en ganska bortskämd person men absolut inte snobbig! Jag började min ridkariär som de flesta ungarna på ridskola och red sedan på ett par medryttarhästar och tillsist köpte jag min första häst, Brave Heart. Brave Heart hade jag i ca 2 år och det var han som lärde mig var ridning igentligen innebar. Jag och Brave tävlade tsm upp oss till LB och där tog det stopp eftersom att han då var 16 år och jag kände att jag inte ville pressa honom mer. Så jag sålde vidare honom till två dressyrflickor. Jag tävlar för övrigt för Årsta Runstens Sportryttare och var iår med i DIV 1 och mitt lag slutade på en 3:e plats. Annars tävlar jag upp till MSVB.



Smoothie E är en underbar ponny som jag lärt mig mkt på. Köpte henne för ca 2 år sedan då hon var 6 år och inte kunde så jättemkt. I nuläge hoppar vi tsm MSVB och hoppas på att vi så småningom ska kvala till MSV A. Hon är då ett sto med okänd stam imp. Belgien, 143,6cm hög. En ponny som många tror verkar svår och "farlig" men som i själva verket är jättesnäll och gör allt för sin ryttare. De finns nog inte så mkt mer att säga om henne mer än att hon verkligen kommer att bli en toppenponny som kommer gå riktigt höga klasser.



Vill ni veta något mer får ni gärna kommentera så svarar jag mer än gärna! :)


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: