En längtan så stor
2011-08-11 / 10:56:35 / Min vardag

Idag är en sån här dag när jag bara vaknar upp och inser att jag bara vill slänga på mig alla ridgrejer och ta moppen ut till stallet. Självklart kan jag inte de då jag måste plugga först. Men ska ändå smita iväg om någon timme för då kommer jag säkert inte kunna hålla mig längre. Att ha en sådan här paus från hästar får en verkligen att inse varför man från början ville börja hålla på med dom. Man fäster sig så otroligt och det blir svårt att kunna vänja sig av med dom sedan. Att sluta rida för mig är som att försöka sluta röka för andra människor. Visst det går, men det tar sin tid och de ligger alltid kvar, en längtan som bara vill dra dig tillbaka.
Nu låter det som om jag hade planer att sluta rida, men icke sa nicka, något sådant skulle aldrig falla mig i tanken. Jag är en hästnörd och förblir en sådan.
Neeej, plugget får vänta. Slänger mig i duschen nu och drar ut till mina flickor sen!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: