Hemma i sverige
2011-08-11 / 00:42:31 / Min vardag

Nu är jag hemma i Sverige igen, eller igentligen har jag ju vart de några timmar nu...
Men direkt när vi åkt av båten så styrde vi bilen mot stallet, och påvägen passade vi på att köpa lite pizza också.
De va skönt att se min fina hästar idag och att rida dom var hur mysigt som helst!! Dock fick ju ridningen vänta någon timme så det började åska, blixtra och öööööösa ner med regn. Men med lite Yatsy i sadelkammaren med tjejerna så gick tiden fort. Red först ut på boogie med hanna på diesel. Red bort mot gravfältet och galopperade lite. Det märks verkligen att hon lagt på sig en hel del muskler i bakpartiet för hon trampade under sig rejält. Sen tog jag upp Smoothie till ridhuset och lallade bara runt lite där. Hon var också väldigt fin, men lite pigg :) Kändes så stört liten att rida då jag bara ridit storhästar i polen, menmen. Min lilla pärla skötte sig fint. Imorn kommer Anko till stallet och fottar så då tänkte jag vara me lite. Dressyrsadeln ska på, för de va ett bra tag sen den användes!! Den börjar bli sammig av att bara hänga. Boogie ska jag jobba lite på volten sen också för att känna lite på henne.

BTW så har vi fått ny stallägare i stallet! Grattis till Anne, Lenta, Hanna och Lisa som redan nu börjat fixa och trixa omkring för att de ska bli så mkt ordning som möjligt. Redan efter dessa få dagar så visar det resultat!

De får bli en gammal bild på Smoothie och mig när vi var och tävlade i heby!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: