Ridit!
2011-08-01 / 19:16:02 / Min vardag

Idag har jag faktiskt varit och ridit igen, denna gången hos snubben som red in boogie. Han har alltid ett helt gäng med unghästar tillsalu och idag fick jag rida två av dom. Den första, ett sto som var 4 år, fux passade mig intte alls. Den va seg, drog ner huvet hela tiden(?), lyssnade inte alls för skänkeln. Nej urschh fyyy! En sån häst ger mig nervsammanbrott! Red den inte länge alls då jag inte stod ut längre. Gick och hämtade nästa, ett sto, 5år, brun. Minns ni Saravela som jag provred förra sommaren, en exakt kopia fast i något yngre format. Dock var den väldigt grön i sin utbildning, och en sådan häst orkar jag inte riktigt med igen. Ska de va en femåring så jag den vara något bra utbildad som borken jag red härom dagen var.

Annars så kollade vi även på boogies halvbror. Herregud, den hästen vill jag ha! Iaf när jag bara tittar på den. De va en tjej som red honom idag, och han flängde runt lite överallt, bockade, studsade.... men hoppar gör han som en studsboll. På fredag är det bestämt att jag ska rida han, så vi får se hur det går då. Imorn ska jag och rida borken igen och äta middag med min och uppfödarens familj. Treeeeevligt. Bilder kommer senare!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: