Två nya hästar
2011-07-29 / 11:49:13 / Hästar jag ska kolla på!

Igår åkte jag ju iväg till Boogies uppfödare för att kolla på hans nya föl, boogies mamma och hans treåriga hingst. Både fölet och treåringen är boogies halvbröder :) Kom dit och fick helt plötsligt två hästar i handen, som jag fick order att rida. Lite ringrostig sådär efter att inte ridit på en månad hoppar jag upp på fyraåringarna :)

Först fick jag rida och hoppa en bork, som uppfyller alla mina krav på hur en häst ska vara, det enda som inte ritkigt stämde var åldern då jag igentligen inte vill ha en unghäst till. Men den här skulle jag lätt vilja köpa nästa år! :) Tävlad lite iår upp till metern och aldrig fått en rivning. Vad jag förstod så heter/kallas den för Bora, måste vara ett av de fulaste namnen jag hört menmen. Kändes som en minismoothie och jag kände mig verkligen hemma på henne :) Den står alltså på min "Hej-jag-är-intresserad-av-att-köpa-din-häst-nästa-år" - lista ;). Hoppade 120 på den, hehehehe och den hade aldrig hoppat det förut?



Den andra hästen var också en fyraåring. fin att rida men föll mig absolut inte i smaken. Var lite tung i handen, seg för skänkeln, och kollade som jag vet inte vad på hindrena så de blev en ganska ful ridning mot hindrena för att hon inte skulle titta på dom och stanna. Men för en tuff ryttare som gillar hästar dom man måste rida frammåt lite grann så är det en superfin häst som har språng som liknar boogies. Jag kan säga att nu dagen efter så har jag världens träningsverk, menmen jag överlever :) Här har ni Czandra.


 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: