Dagens ridpass
2011-06-21 / 21:20:45 / Dagens Ridpass

Blev ingen ridtur som planerat, eftersom att jag är alldeles för rädd för åska! Men när jag kom till stallet så började jag med att skritta ut med Hanna på Diezel. Skrittade för omväxlingens skull lite på asfaltsvägen uppe vid kyrkan och runt till hässlingby. Boogie har blivit lite svullen vid ganascherna, är de farligt?
Sen så vevade jag lite fram och tillbaka med om jag skulle hänga med emma till sandtaget eller inte, tillslut bestämde jag mig för att jag iaf hänger med en bit och sen får jag se om jag vänder eller inte. Tog ingen sadel iaf. Sen när molnen började lägga sig previs över oss och de började åska och blixtra så var de ingen snack om saken, jag skulle vända hem! Åskan är inte min bäst vän, och blixten är min värsta fiende. Så medans knäppisarna (Emma och Felicia) fortsatte mot sandtaget så mötte jag Gullman och Escada på vägen, och vi skrittade hem tillsammans. Väl i stallet låg ett stort åskmoln precis över oss, så jag ringde mamma som fick komma och hämta mig, då jag under inga omständigheter tänkte åka moppe hem i ett sådant väderförhållande. Stallade in lilla hubert brevid Escada och där får han sova över natten :)

Nu ska jag bara chilla galet innan det är läggdax. Har inte den blekaste aning om vad jag ska hitta på på dagen imorn men på kvällen blir de iaf hoppträning för Per-Ola Nyström! :) stor-pepp på det!!!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: