Dagens ridpass
2011-10-02 / 20:29:38 / Dagens Ridpass

Kom till stallet rätt så tidigt, runt 11 kanske och började då med att göra en total makeover av mina skåp. Blev väääääldigt tomt så de blir nog att ta med ´lite saker hemmifrån att fylla ut med. Vi ponnytjejer i stallet, jag, Hanna oc´h Miranda bestämde oss för att rida ut idag, och Karro hakade även på. Red bort till Gravfältet och galoppade runt där lite, sedan lite samlad galopp tillbaka. Kom tillbaka till stallet och fixade klart boogie osv. Gjorde hinkar och hämtade in nästa häst på tur, smoothie. Dressyr stod självklart på schemat efter att de andra i stallet skrattat åt mig och verkligen inte trott på mig att jag vill satsa på dressyr. Blev ett Orange schabrak med blå kant och blåa benlindor till det.
Passet gick riktigt bra. Det är första gången jag ridet ett riktigt dressyrpass själv utan tränare. Så de gick väl lite utöver förväntningarna. I början var hon dock lite springig och väldans hård i vänstersidan, men de blev mycket bättre sen. Man känner verkligen att hon jobbar med bakbenen nu, för när jag skrittade av henne kändes hon väldigt mör och trött. Så imorn får milen ta en skrittur med henne, medans jag får en stallfri dag! :) Efter 6h i stallet åkte jag äntligen hem!



Gammal bild från en klubbtävling på Skutans Gård. Slutade med vinst! ;)
Hahhaha dock inget att skryta om, de var ju inte spec hård konkurrens....

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: