Resultat från södertälje!
2011-10-17 / 08:21:22 / Tävlingar

Skriver en sammanfattning av alla dagarna här så de blir inte så utvecklat precis, hade inte tid under helgen. Fredag - LA: Första tävlingen sen de börjat gå dåligt för oss. Vi har inte legat på topp och självförtroendet hade nått botten. Jag var superspänd på framhoppningen, och det var även ponnyn. Red på mitt vanliga tredelade kopparbett, och de va väl inga större problem med det. Gick iaf in på banan och var betydligt mer avslappnad där. Ettan hoppade vi fint, och red vidare mot en låååång anridning till tvåan. Där hann jag och smoothie tänka för mkt, så de ledde till att vi fegade ur och hon stannade. Var snabbt på henne med spöt och tog om det. Hon rev samma hinder men resten av banan flöt på och vi hann få in ett flyt. 8 fel men rätt så nöjd ändå. Lördag - MSVB: Var faktiskt inte så nervös allt, jag kände lixom att stoppstadiet hade passerat och jag visste hur jag skulle hantera situationen om det skulle hända igen. Sen så gjorde jag en liten vågad sak och bytte till nova-bett, som jag aldrig har hoppat med, bara ridit med en gång. Så vi hoppade fram, utan minsta tvekan. Vi har ju tävlat den här höjden så många gånger nu, så vi kan det här. Red in på banan. Hon tvekade lite på första hindret men jag kände det tidigt så jag kunde aggera där. Tvåan blev hon alltså lite stressad till och rev. Trean kollade kon jättemkt på läktaren eftersom att hindret stod precis vid väggen, så hon komm lite fel, och räckte inte riktigt över och rev. Men resten flöt på riktigt bra, och bettet funkde super! 8 fel men sååå nöjd! Söndag - LA: efteranmälde mig till la och var redan anmäld till 125cm, så om jag startade skulle beto på hur det gick i LA. Nova-bettet fick bli min bästa vän! Hon var superfin på framhoppningen! Dock en väldans lång väntan då dom skulle sladda banan innan d-ponnyerna skulle starta och jag var först ut. Men denna gången var de iaf en tidshoppning, och jag hade tänkt att bara rida säkert. Men ponnyn var pigg och villa gasa på så då fick hon göra det, och allt jag behövde göra var att svänga. Och så blev det. Min ponny har alltid funkat bäst när hon får göra som hon vill, så då fick hon göra det idag. Och detta ledde till 0 fel och en 3:e plats!! Var sååå nöjd över henne och för att inte förstöra något så strök jag mig från 125cm. Man ska avsluta på toppen sägs det ;) P.S Det är ngt fel med blogg.se så jag kan inte ladda upp några bilder....

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: