Dagens Ridpass
2011-09-10 / 18:36:04 / Dagens Ridpass

Börjar med Boogie då eftersom att det var henne som jag red först :)
Innan vi åkte till stallet så åkte vi förbi lyckås, där jag köpte ett bett(nedanför) och ett par bruna stigläder till smoothies sadel, då jag kände att det var på tiden att slänga dom (svarta) som jag redan har. De fick alltså gå i pension.


Iaf så¨började jag att rida boogie. Man känner stor skillnad på henne med nya sadeln, eftersom att hon blir mkt mjukare att ha i handen. Men hon skjuter ut bogen besvärligt mkt i vänster varv, vilket märks när man hoppar ¨då hon river om man inte håller stenhård koll på yttersidan. Så de första tre gångerna som jag kom på hindret så rev hon. Sen kom jag på hur jag skulle göra. I andra varvet är det inga problem alls(förutom att jag håller på att flyga av när hon hoppar så jäääävla stort!) Men annars går hon riktigt fint :)

Smoothie fick också hoppa då hindrena ändå stod på volten, och aramis och cornelia skulle hoppa. Jädrar vilken skillnad! Galoppen är inte hackig alls och sprången... de går nog inte att beskriva! Hon hoppar iaf galet fint och högt över hindrena :) Avslutade med att hanna(hon som hade hästarna i sommar) fick hoppa upp och känna litem och hon tyckte likadant som jag, det är stoooor skillnad! 

Nu ska jag iaf ut och träffa min tjejkompis Charlene, ingen utgång idag utan vi ska bara ta det lugnt med lite morötter och dipp :) Uppdaterar idag eller imorn! Åker till stallet tidigt imorn eftersom att jag har cheerleading kl. 14.00-16.00 och sedan så kommer en kompis hem till mig och hjälper mig med matte. Matte C e inte att leka med.....


 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: