Mustang
2011-09-10 / 00:35:53 / Dagens Ridpass

Blir en rätt så sen bloggning, och eftersom att klockan är över tolv, så kan man ju säga att jag inte bloggade igår :)
Men iaf vi var ju på mustang och koollade sadeln. Boogies sadel hade blivit för trång så den fick bytas. Fick med mig en Frank Baines till henne, inte ngt märke jag känner igen men den var väldigt skön! Hon hoppade riktigt fint med den, och dessutom verkade hon trivas med den och släppte helt i munnen. Hon har varit lite bråkig på senaste tiden tycker jag.... Dessutom så flög jag typ ingenting! De gjorde mig riktigt glad.
Smoothies sadel passade inte heller, så vi testade först boogies gamla men den satt inte helt 100, och prinsessan på ärten är jättekräsen när det gäller sadlar. Satt då på henne en fälttävlanssadel, utan kåpa på insidan, herre min jesus vad man märkte skillnad, den trivdes hon verkligen med. Till henne blev det alltså en brun Jeffries - JMX jumping and event saddle med långa sadelgjords-stroppar. den ser lite annorlunda ut än en vanlig sadel, men är superskön då man kommer närmare hästen.
det var allt för idag, imorn (idag) ser jag verkligen fram emot att rida i sadlarna på hemmaplan! Taggar stort!!!
Dressyrsadeln passade fortfarande bra och fick sig bara en lite omstoppning, kaaaatchiiiing!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihĺg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: